CluB۩‌‌‌CaR

کلوپ ماشین

CluB۩‌‌‌CaR

کلوپ ماشین

ford shelby۲۰۱۰

سلام دوستان

توی این چند وقته که ما نبودیم مثل این که اتفاقات خیلی مهم و قابل توجهی نیافتاده و الآن وضع معرفی خودروهای جدید یه خورده دچار رکود شده !

 

Ford Shelby GT500 2010

  

Ford Shelby GT500 2010

  

هنوز مدت زیادی از رونمایی نسل جدید فورد موستانگ نگذشته است که شاهد نمایش گونه ی قدرمتندتر آن هستیم .

با نگاه کردن به شلبی GT500  با ورودی های هوای بزرگ تر و چهره ای تهاجمی تر روبرو می شوید .  جلوپنجره ی بزرگ و هواکش های روی کاپوت و سپر هوای مورد نیاز موتور 540 اسب بخاری این اسب سرکش را فراهم می کنند .

نوارهای روی بدنه و بالچه ی عقب نیز از جمله مواردی است که بر روی این خودرو دیده می شود . استفاده از این تجهیزات موجب شده تا هماهنگی بین اجزای بدنه در سرعت های بالا بیشتر گردد و خودرو به تعادل بهتری دست پیدا کند . ضمن این که ضریب پسای اتومبیل نیز به رقم 38/0 CD رسیده است .

رینگ های 19 اینچی جدیدی که بر روی لاستیک های Eagle F1 گودیر سوار شده اند موجب جذاب تر شدن ظاهر این خودرو می گردد . البته برای هماهنگی فرمان با این لاستیک ها و رینگ های عظیم الجثه سیستم هیدرولیک تقویت شده است .

با قرار گرفتن 57% از وزن خودرو بر روی چرخ های جلو  ; افزایش نوسانات کمک فنرها و همین طور سفت کردن ضریب فنرها ( به میزان 13 درصد  جلو و 7 درصد در عقب ) هندلینگ و تعادل خودرو به طرز محسوسی بهبود پیدا کرده است .

برای کاهش وقوع پدیده ی " کم فرمانی " ( پدیده ای که در صورت داشتن سرعت زیاد در پیچ های تند روی می دهد و خودرو علی رغم چرخیدن فرمان تا آخرین حد از دایره ی پیچ خارج می گردد ) میل ضد غلطش جلو ( همان استرس بار خودمان ) اندکی نرم تر شده است .

اما شلبی تنها به ایجاد این تغییرات اکتفا نکرده است . مهم ترین تغییری که نسبت به موستانگ های عادی صورت گرفته افزایش قدرت موتور به 540 اسب بخار و حداکثر گشتاور 510 پوند فوت می باشد . این میزان قدرت و گشتاور حتی نسبت به مدل GT500KR که سال پیش معرفی شد افزایشی 40 واحدی در قدرت و 30 واحدی در گشتاور را نشان می دهد .

در حقیقت موتور این خودرو همان موتور مدل GT500KR است که اندکی تغییر پیدا کرده است . نصب دو حسگر ضربه ( حسگرهایی که مانع از بروز پدیده ی Knock می گردند ; اگر عمل جرقه زنی زودتر از زمانی که پیستون به بالای سیلندر  می رسد رخ دهد این پدیده ی مخرب به وجود می آید ) نیز از دیگر تغییرات است .

گیربکس TR6060 که وظیفه ی انتقال قدرت این موتور را بر عهده دارد علی رغم ضریب اکسل کوتاه تر نسبت به مدل قبل ( 3.55:1 در برابر  3.31:1 ) از ضریب فوق بلند 0.50:1 استفاده می کند تا مصرف سوخت کاهش بیاید .

با افزایش ابعاد دیسک های کلاچ از 215 به 250 میلی متر میزان جابه جایی  پدال کلاچ نیز کاهش پیدا کرده است .

شلبی GT500 در سه رنگ بدنه ( قرمز - نقره ای - سفید ) به فروش می رسد و برای کابین آن می توان چرم آلکانترا را سفارش داد .

پیش بینی می شود این خودرو که در ماه ژانویه فروش آن آغاز خواهد شد 45220 دلار قیمت بخورد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد