CluB۩‌‌‌CaR

کلوپ ماشین

CluB۩‌‌‌CaR

کلوپ ماشین

سه روح دریک بدن

سلام دوستان

طراح داخل سری هفت توسط یک ایرانی به اسم " نادر فقیدی " است .در ضمن ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که طراح خارجی ب ام و سری هفت آقای " کریم آنتونیو حبیب " هستند .

حالا که امروز این قدر بحث ب ام و شد یه مطلب در مورد جدیدترین محصول رقیب ب ام و یعنی بنز دارم  !

منتظر نظراتتون هستم  

Mercedes Concept BlueZero

 

ادامه مطلب

 

Mercedes Concept BlueZero      

 

شرکت مرسدس بنز برای نمایشگاه دیترویت برنامه های ویژه ای دارد . معرفی کانسپت " بلوزیرو " نیز یکی از این برنامه ها است . این خودروی مفهومی بر اساس کلاس B مرسدس شکل گرفته و متعلقات فنی مشترکی با آن دارد .

جدیدترین کانسپت مرسدس در سه گونه به معرض نمایش گذاشته خواهد شد : اولی BlueZero E-Cell نام دارد که یک خودروی تمام الکتریکی است . موتور الکتریکی این خودرو با استفاده از انرژی که در باتری های لیتیوم یونی ذخیره شده می تواند 134 اسب بخار قدرت تولید کند .  حداکثر گشتاور این موتور نیز برابر 320 نیوتون متر است

با دو ساعت شارژ ; " بلوزیرو " می تواند در حدود 100 کیلومتر مسافت طی کند که بیشتر مناسب مصارف درون شهری است .

راهکار دیگر مرسدس برای کاهش مصرف سوخت معرفی گونه ی دیگری از این خودرو با نام E-Cell است . E-Cell در حقیقت همان گونه ی الکتریکی است با این تفاوت که یک موتور درون سوز بنزینی سه سیلندر در نقش شارژ کننده ی موتور برقی وارد عمل شده است .

بدین ترتیب BlueZero ی هیبریدی می تواند تا 600 کیلومتر نیز راه بپیماید .

اما آخرین مدل " بلوزیرو " از نوع سلول سوختی می باشد که با پسوند F-Cell  شناخته می شود ( سلول های سوختی با استفاده از تجزیه ی اتم هیدروژن و استفاده از انرژی حرکتی الکترون آن فعالیت می کنند ; از تجمع تعداد زیادی سلول سوختی می توان انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو را به دست آورد ) .

حداکثر قدرت این سلول های سوختی برابر 136 اسب بخار و حداکثر گشتاور نیز برابر 320 نیوتون متر می باشد . این خودرو قدرتی برابر یک موتور دو لیتری دیزلی تولید می کند ولی هیچ آلاینده ای را از خود متصاعد نمی سازد .

  

پایان سخن :

شرکت مرسدس بنز با معرفی این خودرو عزم جدی خود را برای طراحی و تولید خودروهای کم مصرف نشان داد . اما ای کاش خودروسازان به اصطلاح " جهانی " ما نیز اندکی به فکر این گونه موارد باشند . گرچه از افرادی که هنوز استاندارد یورو 2 را استاندارد روز اروپا می دانند و یا به کارگیری سیستم کنترل پایداری ESP در اروپا را تنها مربوط به چند ماه پیش می پندارند نباید انتظار خاصی داشت .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد