CluB۩‌‌‌CaR

کلوپ ماشین

CluB۩‌‌‌CaR

کلوپ ماشین

نگهداری و تعمیرات خودرو

بعد از مدت ها تصمیم گرفتم در مورد خودرویی بنویسم که در مدت هفت سال بیش از یکصد و هفتاد هزار کیلومتر رانندگی کردم و با زبان اون میشه گفت کاملا آشنا هستم . 206 خودرویی زیبا ، چابک ، کم مصرف و ایمن که محبوب همه جوانان خوش سلیقه و محیط زیست دوست هستش . البته درمملکت ما که خودرویی با ویژگی های 206 کم هستش  و اگر اغراق نکرده باشم هیچکسی نمیتونه  این خودرو دوست داشتنی رو با خودروهایی مثل گل ، ام وی ام  110 ، ریو و یا پراید مقایسه کنه چون 206 تنهاخودرویی  هستش که در سطح جهانی با استقبال کم نظیری روبرو شده و هنوز هم در کلاسهای مختلف و شباهت های بسیار نزدیک ( البته از نظر ظاهری ) تولید و به بازارهای کشورهای مختلف معرفی و عرضه میشه.




قدر مسلم کمپانی معظم پژو به تولید چنین خودرویی افتخار میکنه چون اگر شما به کشورهای مختلف سفری هر چند کوتاه  کرده باشید و یا صفحات روزنامه ها و مجلات ورزشی مربوط به مسابقات رالی رو مطالعه کرده باشید و یا به بازی های رایانه ای اتومبیل رانی توجهی هر چند کوتاه  داشته باشید این 206 هستش که در همه جا حضور   بی همتایی داره.

البته این خودرو دربازار ایران با موتورهای 4/1 لیتری و 6/1 لیتری عرضه شده که تیپ های 1 ،2، 3 با موتور 4/1 لیتری و تیپ های 5 و 6 با موتور 6/1 لیتری  می باشد. البته امکانات و آپشن های مختلف با توجه به قیمت خودرو در تمامی تیپ ها و مدل ها لحاظ شده است.

در این مقاله فقط در مورد تیپ 2 صحبت خواهد شد .

این خودرو با اطاق آیرو دینامیک و دوکی شکل و استفاده بسیار زیرکانه طراحان صاحب سلیقه از خطوط و انحنا های بسیار دقیق و مناسب در تمامی بدنه و فریم دربهای عقب و جلو  علاوه بر افزایش ضریب ایمنی زیبایی و جذابیت بسیار خاصی را در چشم هر بیننده ای رقم زدند بطوریکه این خودرو از سال 1998 تاکنون که در حدود 13 سال از اولین حضور این خودرو می گذرد هنوز از زیباترین های خودروهای موجود در بازار کشور ماست.

اگر شما زیبایی این خودرو را با خودرو جدید و Economy  تندر 90 مقایسه کنید به درستی درک خواهید کرد این خودرو تا چه حدی زیباست .

گیربکس این خودرو در شرکت نیرو محرکه قزوین مونتاژ می شود و موتور آن نیز در واحد موتورسازی ایران خودرو تولید می شود البته هیچ یک از مجموعه های فوق بصورت تماما داخلی ساخته نمی شود و بسته به میزان اهمیت میتواند قطعات داخلی و یا خارجی باشد.

میزان میدان دید فراهم شده در خودرو 206 برای راننده و سایر سرنشینان بسیار عالی بوده اما اگر کسانی که از خودرو های قدیمی تر پیش از این خودرو استفاده می کرده اند از عدم  تخمین فاصله خودرو با اشیای جلو خودرو اظهار ناتوانی و عدم رضایت خواهند کرد اما این مشکل در کوتاه مدت و با رانندگی چندین روزه حل خواهد شد.

داشبورد بسیار زیبا از جنس مواد پلیمری و به روش تزریق پلاستیک تولید شده است و در برابر نور مستقیم خورشید و یا سرما و گرما کاملا مقاوم می باشد و نیازی به نگهداری خاصی ندارد و بدون هر گونه نقاط تیز و غیر ارگونومیک مانع از آسیب در تصادفات به سرنشینان صندلی جلو خودرو خواهد شد. لازم به ذکر است در تیپ های 3 ،5 و 6 داشبورد به دو ایربگ تجهیز شده است .

صندلی های این خودرو در بالاترین سطح کیفی و با تائیدیه از سوی طرف فرانسوی در شرکت مهر کام پارس ( بزرگترین سازنده قطعات تزئینی خودرو در ایران و خاورمیانه ) تولید می شود ( البته شرکت های کوچکتر دیگری نیز در این زمینه مشغول فعالیت می باشند) ضمنا قطعات دیگری چون سپرها ، داشبورد ،رودری ها ، قاب آینه و جلو پنجره نیز برای این خودرو در شرکت مهرکام پارس تولید و به ایران خودرو ارسال می شود .


نویسنده:فروتن

پل ارتباطی:eforootan@yahoo.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد