CluB۩‌‌‌CaR

کلوپ ماشین

CluB۩‌‌‌CaR

کلوپ ماشین

(کم کردن ارتفاع ماشین)

خب می خوام در مورد ارتفاع زدن ماشین که یکی از شایع ترین کارهایی هست که بین ما جوونهای ایرانی انجام میشه صحبت کنم! !!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 خب می خوام در مورد ارتفاع زدن ماشین که یکی از شایع ترین کارهایی هست که بین ما جوونهای ایرانی انجام میشه صحبت کنم!

   این کار راههای مختلفی داره که ارزانترین راه اینه که با پرداخت چند هزار تومن به یک مکانیک از اون در خواست کنین  که فنر لول کمک فنر شما رو ببره و کوتاه کنه تا اینکه ماشین شما ارتفاعش بیاد پایین! این راه به عنوان ارزانترین راه شاید کمی معقول به نظر می رسه ولی اصلا توصیه نمیشه؛ چون باعث خشک تر شدن ماشین کمتر شدن عمر فنرها میشه! راههایی هم مثل گرم کردن فنر یا بستن قسمتی از فنر هست که اصلا تاثیر گذار نیست بلکه ضرر اون بیشتر از نکته ی مثبتش هست.

   راه دوم یکی از راههای خوب هست که در ایران رایج هست و اون اینه که شما کمک فنرتون رو بدید به اصطلاح پیچ مهره ای(یا روغنی) کنن. در این روش داخل فنر رو با روغن و واسکازین خاص پر می کنند. در اینصورت شما کمک فنری نرمتر خواهید داشت ولی ارتفاعتون پایین نیومده. برای پایین آوردن ارتفاع باید فنرلول مربوط به کمک فنر رو عوض کنید! فنر لولهای اسپرت زیادی با سایزهای مختلفی هست مثل سایز ۳۲ که معقولترینه؛ سایز ۳۰ که تقریبا ارتفاعی کم داره و سایز ۲۸ که گلگیرچسبیده به لاستیک هستند! این روش با خریدن فنرلول اسپرت مبلغی حدود ۱۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومن خرج در بر خواهد داشت!

   و اما روش سوم اینه که شما کیت ساسپنشن برای ماشینتون خریداری کنید که علمی ترین و البته گرونترین راه ممکن هست. در این روش کلیه سیستم کمک فنرتون با نمونه ی اسپرت و کم ارتفاع تعویض میشه و باعث میشه با کم شدن ارتفاع ماشینتون در دست اندازها نه تنها خشک نشه بلکه نرمتر هم بشه. در این کیتها به ۳ شکل عرضه میشن:

۱- کیتهای فنر ثابت که فقط یک ارتفاع دارند و غیر قابل تغییر هستن

۲- کیتهای تنظیم ارتفاع دستی که با روی جک بردن ماشین می تونید ارتفاع اون رو تغییر بدید

۳- سیستم تنظیم ارتفاع اتوماتیک که مثل زانتیا شما می تونید از داخل ماشین ارتفاع اون رو تغییر بدید.

 قیمت این کیتها از ۱ ملیون تومن شروع میشه! یکی از معروفترین مارکهایی که این کیتها رو تولید می کنه KW هستش که در کشور آلمان ساخته میشه.

نظرات 2 + ارسال نظر
سپیده جمعه 21 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 16:57

ایول دنبال همین میگشتم خیلی سایت باحالی داری؟؟

دست شما درد نکنه

مجید جمعه 6 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 19:55

آقا دمت گرم!
دو تا سوال دارم:
1.منظور از اینکه داخل فنرلول رو باروغن یا واسکازین پر میکنن دقیقا کجای فنرلول مد نظره و آیا این کار رو باید برای فنرلول اسپرت انجام داد؟
2.من یه ماشین 206 مدل 85 خریدم که صاحب قبلیش فنراشو بریده بود و اونو خیلی پایین آورده بود به طوریکه هم خیلی خشک بود هم توی دست ادازها کوپ میکرد.من هم که ناشی بودم دادم فنر جدید معمولی براش انداختن ولی چون فکر می کردم عقب ماشین رو هم دستکاری کردن(اشتباه می کردم) از مکانیک خواستم عقب ماشین رو یه کم بیاره بالا و به خاطر اینکه من با حالت قبل یه مدت رانندگی کردم و توی جاده زیاد میندازم بازم یه کم فنراشو کوتاه کنه. بعد از این کار جلوی ماشین نرم شد ولی عقبش بدتر شد در ضمن ماشین یه کم به سمت راست می کشه که هر جا بردم گفتم جلوبندیش هیچ ایرادی نداره و یه نفر گفت امکان داره فنراشو ناهمگون بریده باشند.
حالا از شما میخوام منو راهنمایی کنیین که با جلو و عقب ماشینم چیکار کنم؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد